الاثنين، 8 أبريل 2013

مجنون رسمي (حوار)

- عارف انك تعبان يا عم احمد
* لا يا عم لا تعبان ولا حاجه ,ازاى هكون تعبان وانت معايا
- ساعات بحس انك راضي عني وساعات بحس انك منفضلى
* لا طبعا....انا اللى اهم حاجه عندى انك تكون راضي عني
- يعنى مش عاوز حد معايا؟؟ يمكن اكون مش كفاية
* لا كفاية و100 فل وعشرة ما تشغلش بالك
- بتحبها؟
* هي مين دي؟
- أي حد
* لا..حاليا مش عارف اركز معاني الحب فى حد معين
  بقيت بخاف انى انشغل عن حد اعرفه لمجرد ان واحدة اخدت اوضة في قلبي
- بس أكيد في يوم هتحتاج حد تتسند عليه
* عارف....بس انت معايا اهو
- انا معاك بس مقدرش اساعدك
 تشورني,تشاغلنى,تناكف فيا واناكف فيك
 لكن افرض بعدت وكل واحد من اللي حواليك انشغل , مين هيسأل عليك؟
افرض تعبت..مين هيناولك الدوا؟
* دي حاجات ربنا كاتبها مش بايدنا..وبعدين مين عالم ما يمكن ما اتعبش واموت مرة واحدة
 انت عارف اني ما بحسبش الحاجات دي كده
- انت عنيد ومقرف
* زيك بالظبط
*  طيب هو انا متقل عليك؟
- لا خالص..مش قصدي تفهم كده بس مهما اتفقنا ومهما اختلفنا هنفضل انا وانت واحد
 وفي يوم هنحتاج اللي يشيلنا احنا الاتنين
* قولتلك بلاش الكلام اللي يدل على الضعف ده وبعدين ربنا ما بينساش حد
- بس قالك خد بالأسباب
* ايوة يعني المفروض اعمل ايه؟
- ما تقفلش الباب خالص كده
 سيبه موارب وسيب احتمال لو 1%
* انت عارف اني دايما سايب احتمال
 وبعدين انا ليه حاسس انك بدأت تسمع من أمي اكتر ما بتسمع مني
- هههه لا مش أوى كده وبعدين مامتك ساعات بتتكلم صح واكيد ما تتمنالكش حاجه وحشة
* انا عارف طبعا ..بس دايما عندها مشكلة في التوقيت وطريقة الصياغة
- اتفلسف يا حيلتها 
* مش بقولك بقيت زيها..وبعدين مش نخلص الكلية أول والدراسة وبعدين نتكلم 
- انت بتهزر ..ما انت اللى عاجبك الحوار وبتهرب من أى مسؤولية
* واضح فعلا انى بهرب من المسؤولية..اومال لو ما كنتش شاهد معايا على ايام الشغل والبهدلة اللى فات منها 5 سنين وكنت انا وانت في قمة الملل
- فكرتني ليه؟؟
* ما انت اللي قولت بتهرب من المسؤولية 
- مشكلتك انك ما بتحبش حد يغلطك
* لا مش كده..غلطني براحتك بس ما تجيش عليا وما تحكمش على حاجه وانت مش مكانى
 ده طبعا مش مبرر للي بيحصل فى الدراسة بس اهو اللى حصل
- احسن واحد يخلع من الحوار حتى لو الطرفين مش مقتنعين بس اتقفل بشياكة
* تربيتك والله 
بس اتصدق احنا مع بعض على طول واو مرة افكر اكتب حوار زي ده 
- خدت بالي بس قولت اسيبك
* انشره ولا بلاش؟
- هتنشره طبعا لأن دى اول مرة تذكرنى فيها بطريقة مباشرة كده
* قشطة ماشى هنشرهولك بس بلاش شغل الاعلانات ونسيح لينا..هننشره بهدوء كده واللى قرأ قرأ واللى ما قرأش ما قرأش
- وهتسميها ايه؟
* اكيد مجنون رسمي
- تقريبا المدونة دي هتبقى شهادة رسمية انك مجنون
* انا كاتبها عشان كده اصلا..يمكن الناس يتعاملوا معايا على اني مجنون ويرفعوا عني الحرج ويبقى اريح
- لا صايع
* زيك بالظبط :)
- هتعرفنا ازاي للناس؟
*سهلة دى اعمل زيي
* انا احمد
- انا نفسه

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق