الاثنين، 29 يوليو 2013

حياة العزل السياسي

بقالي كتير اوي ما كتبتش انا عارف 
بس كان عندي مشكلة نفسية عقلية عميقة وهي ان كل ما احاول اكتب الئي المشهد السياسي بسيطر عليا وده شيء خنيق اساسا
سياسة ايه وبتاع ايه ومين يحكم ومين ما يحكمش
انا مالي انا ومال الحاجات دي 
انا واحد هلاس بتاع تفسير ترتيب بذر البطيخ وعمال ارسم في لوح ملهاش وجود اصلا

كان نفسي اكتب وقت ما نجحت عن نجاحي ده بس قولت الم الدور بلاش ابقى محدث نعمة لسه شوية 

المهم خدت جانب وقعدت مع اصحابي لحد ما كلمني عبده وقالي اعتزل المشهد
عبده صاحبي ما يعرفش اني عملت حاجات ما عملتهاش قبل كده

نزلت البحر وده في حد ذاته شيء جميل..اهو الواحد يغسل نفسه من الوساخة اللي حواليه
ركبت بيتش باجي واوووه بقا على الجنان واللف في الشوارع ولا كأني رجعت 10 سنين ورا
بحب في حبيبتي اكتر شوية بحاول افسيلها دماغها هي كمان بس الموضوع هياخد وقت

ده اهم كتير اوي من اني اتابع المشهد عن قرب
كنت كل ما اجي اسجل موقفي من اللي بيحصل وامسك النتيجة واجيب التاريخ يوم يوم وسجل رأيي ارجع اقول:
   هو انا هكتب لمين؟؟
هكتب للناس ؟؟ ولا للتاريخ ولا لأولادي؟؟
ولا عشان الناس تعرف نيتي؟؟
ولا خايف؟؟
في الحقيقة رأيي في دماغي
مش مهم خالص مين يعرفه ونيتي اللي هيحاسبني عنها ربنا 
بس وانا بدور في المدونة فرحت الصراحة لان المدونة اصلا اتعملت عشان موضوع شبيه باللي احنا فيه  
http://ahmedyassin1024.blogspot.com/2012/08/blog-post.html
 
 انا عارف اني هلاس ومش هتوصل لحاجة مفيدة من ورايا 
اه على فكرة انا غيرت الاستايل بتاع المدونة وحطيت فيه شوية احمر كده عشان محدش يقول ان معنديش دم
وللا اللي يقول يقول هو الدم اصلا شاحح في السوق


اخر حاجة ممكن اقولها ان شاءء الله هتخرج السنة الجاية
حد من اللي شاغلين دماغنا هيوفرلي شغل؟؟



ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق